Golf-gästinlägg av Clara

Idag var jag med Elvira och Edvin på golfbanan. Det började med en tur till Pickaboo, så vi skulle ha nåt att äta under golfturen. När vi kom dit så började vi med att putta, jag var sämst. Vi körde 3knock, och sen aja minst slag i alla putthål och åt godis. Sen tog vi en tripp till ranchen, där var jag också sämst, jag stog vid en vägg som jag råkade slå i ett par gånger, och killen där inne bankade och frågade vad jag höll på med. Men innan det när jag skulle skaffa bollar så hände detta... Jag fick en polett av Edvin och så frågade jag, ska jag sätta in den i poletthålet? ja sa Edvin, och då gjorde jag det. och bakom mej kom ett par gamlingar som också skkullle ha bollar. Så när jag precis hade pressat in poletten sa Elvira, glöm inte att sätta den åt rätt håll. Och då blev det lite panik från min sida, för poletten hade fastnat, och då sa jag oj! Så gubben bakom mig försökte få ut den med en nyckel men det gick inte och jag höll på att skämmas ihjäl. Och Elvira och Edvin stog ju förstås och asgarvade. Så gubben sa men spring bort till shopen och hämta en kille med tång, så jag började gå och han sa men spring då! Men tanten började pilla på den och den gick i och mina bollar kom ut, så jag hade bara inte satt i den i spåret.:$
Ja och som sagt på ranchen gick det sämst, jag fick inte till en enda boll, men till mitt försvar har jag inte spelat på 8 år. Sen gick vi och kollade på tider till banan, sen gick vi och puttade igen. Och det var en kille som stog och puttade hela tiden där, men Edvin sa att det var lungt för han var ju inte på det hålet som vi skulle köra på, men det var han ju såklart. Sen började vi köra på banan, första hålen gick väl sådär för mig, men utslagen gick ganska bra. Sen på andra banan fick jag till ett asbra slag, tycker jag i alla fall, och Elvira;) På trejde hittade Elvira en massa ägg, eftersom hennes utslag gick sämst. Och sen gick det väl ganska bra för alla ett tag, jag och Elvira hittade ett bra tips lyssna på musik, helst Håkan för han äger på golf! Men sen kom det, det hade ju gått bra för länge, det kom en liten vattenpöl på banan och jag tänkte, gud va kul att hoppa över den, jämfota såklart. Men när jag kom över var det blött där vilket inte jag såg, så jag halkade och jag fick gå med blöt vänsterskinka resten av banan xD. På sista hålet började det ösregna så vi fick cykla hem i ösregnet. Men vi stannade på Tallen och åt pomfritt, vilket var asgott!:D När det slutade regna tog vi våran chans och började cykla hemmåt. Och killen på pizzerian sa att han hade fått 19 slag på en 18 hålsrunda, och han låg på minus 70 i handikapp. Så Edvin frågade om inte han skulle va med i Touren, men han hade pratat med Tiger Woods och han ville inte att pizzagubben skulle va med för då skulle inte han kunna vinna. Men när vi kom hem till Elvira igen började vi göra hemmagjord pizza och kollade på friidrott. Och lilla Rosa låg i mitt knä och sov (Rosa är den hund som vi ska få om 2 veckor!!!:D:D). Och efter det gav vi vovvarna mat och nu sitter vi här:)


                                                                                      Det var min dag, hare bra!
                                                                                                                               Clara


^^ Och detta är jag för dom som inte visste det:)^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0