Lille bus Lukas

Lukas var ju här och hälsade på igår och bestämmde sig för att sova över!  Så han och jag hade lite film mys på kvällen efter att jag ÄNTLIGEN städat fram mitt rum som fanns någonstans under alla kläder.. Kikade lite på den oändliga historian och sen va det nå program på 2an om dialekter, så de vart det också:P

Idag på morgonen så vart det att kika på Lukas morgon program på 6an vilka bestod av nån kille som hade en talande bil och löste mordfall, samt Smallville ör barn program är han ju helt på tok för stor för påstar han. Han är 9 år!!
Käkade frukost och fixade med valparna sen undra jag om han inte ville gå till lekparken eller nåt liknande. Men icke! Ungen vill gå ner till stan och leta efter mynt på backen!:P hahah Så vi bestämmer oss för att gå ner till stan och ta en korv åtminstonde. Väl nere på stan så lyckas han övertala mig att bowla, sagt och gjort! Jag förlora med typ 65 poäng mot 83 eller liknande!!! Som pris vart det i alla fall 3 kulers kulglass.
Vi bestämde oss för att gå hemåt och tog av någon anledning vägen genom koppardalen och under bron över till holmen.. På vägen går vi förbi Avesta Myntmuseum, vilket jag trodde hade gått i konkurs för flera år sedan.. Men nej,nej det va fortfarande öppet så då vart det till att gå in där och kika på mynt också!
Efter detta fortsätter vandringen hemåt. När vi är halvvägs upp för månsbobacken är ungen helt slut stackarn! Så då va det bara att snällt kasta upp han på ryggen och bära honom upp till lekparken på åsgårdsvägen så att vi fick vila lite innan vi gick hem...


Nu är jag i alla fall hemma och Lukas har blivit hämtad..
Ikväll blire först till att åka och kika på våran träning. Kan inte vara med själv för jag har hals ont, huvudvärk och så har min nacke bestämt sig för att den ska ha nackspärr!! Men man ska inte klaga, det finns dom som har det värre! Efter träningen så ska jag, madde och Elin åka ner på stan och ta en drink. Men lär väl inte bli allt för sent, ska vara i Falun hos tandläkaren  kl8.15 imorn :S

Peace out! Amanda





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0