Utsund

Godmorgon

Igår så cyklade jag och Emmy ut till hennes stuga i Utsund (1,5 mil!) de va skapligt jobbigt! men inte lika jobbigt som jag trodde de skulle vara.
När vi väl va framme där så skulle vi bada men de va svinkallt i vattnet just då så jag bada bara fötterna. Emmy skulle testa ställa sig på en madrass i vattnet men börja tappa balansen så hon försökte sätta sig ner igen men då putta jag i henne, då blev hon lagom glad :P haha jag och Hanna fick oss ett gott skratt iallafall.
Efter de så tog vi hennes eka och rodde bort till Utsundsbadet. De va mycke grundare än vad jag trodde där, vattnet gick knappt upp till knäna och då va vi bra långt ut!
Vi hoppade iallafall ur båten och så gick vi runt med den i vattnet s folk trodde nog att vi va lite smått galna :P Men men somliga går med barnvagn andra går med båt!
På vägen tillbaka till Emmys stuga sen så fick Emmy för sig att hoppa en gång från båten, så sen när hon skulle i igen så rodde jag iväg. Fast inte så långt.
Sen blev de lite paj innan vi åkte ut med motorbåten dit igen fast vi tog med Hanna den gången. Jag och Hanna badade för fullt medan Emmy klagade på att de va "kallt" även fast solen stekte och de va över 20 grader i vattnet. Sen så kom de en annan båt dit också och Emmy va helt säker på vilka de va, iallafall 2 av dem 3 som va i båten. Så resten av dagen sen så försökte vi luska ut vilken den andra va, fast vi tror att vi vet nu. Sen så kom de en till båt och då hör man genast Emmy säga: åh titta där är ju micke! :)
haha aja då åkte vi där ifrån iallafall för att leta efter djupare vatten så vi kunde hoppa från båten för att Emmy ville göre de. Så vi hinner hoppa 2 hopp sen säger emmy att hon har hoppat klart :P så då åkte vi in till badet igen :P Där så skulle jag och Hanna testa om de gick att gå ända in till stranden eller om de blev för djupt eller för äcklig botten någonstans. Djupt blev de då iallafall inte, inte förän vi va inne vid bryggan och då va de bara upp till midjan typ, men äcklig botten va de iallafall men vi lyckades ta oss förbi de.
Under tiden vi höll på med de så satt Emmy i båten och knäppte kort på dem som satt i andra båten (fast dem badade då) haha sen satt hon och zooma in på bilderna hon tog då för att kunna kika vem han i dem röda byxorna va. :P haha
Efter de så ville hon åka tillbaka för att hon frös så mycke så vi gjorde väl de då.
Då så fickade vi lite grann och som tur va fick vi ingen fisk :)
Sen bar de av hemmåt på kvällen och då va vi skapligt trötta, funderade där ett tag på om jag skulle lägga mig direkt jag kom hem ( 21.00) fast nä5r jag tänkte på att de inte är så mycke kvar av sommarlovet så bestämmde jag mig för att vara vaken.

Emmy efter att jag hade putatt i henne


Promenad med båten


Badning


Mer badning


Hopp från båten


haha Hanna


haha vem kan han i dem röda byxorna vara?


på väg tillbaka från stranden



Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0