Hur många skrynkliga majskorn har du?

Okej då har jag vart i skolan idag då! Kändes bra när man efter att gått upp för 3 trappor blev helt anfådd och va tvungen att sätta sig.. Hmm.. kan ju konstatera att min kropp blivit skapligt mycke svagare unger sjukligheten. Men är ju inte så konstigt när man legat i en soffa 8 dagar i streck och dessutom knappt ätit någonting.

Måste berätta om våran biologi lektion idag också. Vi fick räkna majs på en majskolv!!! Skojar inte! Vi fick sätta oss och räkna de skrynkliga, släta, mörka och gula kornen och sedan säga hur många det va av varje. Okej hon har väl kanske vart lärare i snart 100 år men snälla nån, räkna majs korn?? Kan ju berätta att våran majs hade 110 skrynkliga majskorn och 343 släta majskorn.

Vid sju kommer Lisafisa hit och räknar fysik med mig. Lär behövas kan jag lova! har prov imorn och jag har fortfarande inte öppnat boken!:S Men de säger ju att man presterar bättre under lite press så vi får hoppas att det stämmer, annars kommer det gå åt helvete för mig! Blir ett fint första intryck på min nya fysiklärare..

Aja, nu ska jag sluta skriva strunt och ta mig för något annat istället och med något annat så menar jag antagligen facebook, kika på Tv eller något liknande..

Tjingeling, Amanda!


Kommentarer
Postat av: Elin K

var det godhe eller? :P (eller hur hon nu stavas)

hon är den sämsta läraren nånsin! vi fick göra det med henne iaf

2009-11-03 @ 20:24:11
URL: http://elinkvarnstrm.blogg.se/
Postat av: Amanda

ja det är Goude! Ingen annan lärare skulle nånsin komma på en så dum uppgift som att räkna majs:S :P

2009-11-03 @ 21:51:26
Postat av: Sara

Vi gjorde samma med olle:)

2009-11-04 @ 16:28:49
Postat av: Kim

HAHA! det fick vi också göra veckan före lovet! Helt meningslöst! :S

Och Gohde är ju dum u huvudet :)

2009-11-04 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0