Glädjestunder-vägen till lycka dag för dag

"...om vi hör efter hur vi talar till oss själva när vi begår misstag, kan vi kanske uppfatta hurvida vi stöttar eller fördärvar oss själva och vår självkänsla."

Vad säger vi till oss själva när vi begår misstag?
Ta dig tid att stanna upp och lyssna på din inre dialog. Allting talar för att det finns tillfällen då du är hård mot dig själv, då du nedvärderar och dömer dig själv. Lägg märke till hur du har någonting negativt att säga både om och till dig själv. Lägg även märke till om du kan acceptera dina brister eller om du är nöjd enbart när allt är perfekt enligt din uppfattning.
Lägg detta omsorgsfullt på minnet och ändra din inre dialog till positiva affirmationer som gör att du mår bra.

Idag lyssnar jag försiktigt och utan kritik till min inre dialog. Man får lov att begå misstag i dag. Jag sänder mig själv possitiva budskap med tillåtelse att acceptera både mina segrar ocg nederlag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0